Wednesday, January 8, 2014

Pelangi Hati Ku Bab 1

         Aku menutup buku novel bertajuk 'Bukan Isteri Sempurna' tulisan Tulip Unggu. Merasai aper yg penulis rasa juga membayangkan aper yg ditulis memang menjadi satu tabiat bagi aku, sebab tak sah kalau aku tak membayangkan cerita di dalam novel ini ibarat tayangan filem di tv yang selalu aku tgk.

         Sama ada semua cerita ini berlaku atau cuma fantasi penulis, kadang-kadang aku sampai tiga hari tidak dapat melupakan aper yg aku baca seperti menyerap ke dalam minda separa sedar aku ini. Sambil mendengar lagu Yuna "Live Your Life" TWINSMATIC Remix, aku cuba mencantumkan cebisan memori aku yang lepas.

         Di akhir tahun 2012 dalam bulan 11, aku dapat dapat nombor telepon seorang gadis yang kawan aku bagi. Aku pun pelik.

 "Apesal ko bg aku nombor nih?",

dia dengan selamba cakap"Alahai, aku bagi pun salah ke?".

"Memanglah tak salah, tapi aku tak rasa pun nak ada awek sekarang nih",

dia tersengih "Aku bagi sebab dia minta aku carikan pakwe untuk dia, so aku aper lagi bagilah kat ko pasal aku tgk tadi ko dapat imamkan solat jemaah dengan beberapa orang tadi",

"Jadi ko ingat ape, aku boleh imamkan dia pulak, gitu?",

"Mungkin, hehe hahaha",

"Ko umur berapa sekarang" selamba jer dia tanya macam tak salah.

"30, apesal?", aku pun dengan muka pelik tanya balik kat dia.

"Kira oklah tuh kan cukup matang untuk kahwin hehehe."

ceh hampeh ingat kenapa.

"Yelah nanti aku cuba, try, test hahahaha"

"Ok Good Luck"

........

........

No comments: